NORMA DE DREPT ADMINISTRATIV
- acele norme care reglementeaza raporturile sociale care apar intre autoritatile administratiei publice in realizarea sarcinilor executate intre acestea si particulari;
- intr-o formulare sintetica, normele de drept administrativ sunt reguli juridice care reglementeaza relatiile sociale ce fac obiectul dreptului administrativ ca ramura de drept.
CLASIFICAREA NORMELOR DE DREPT ADMINISTRATIV:
- DUPA CRITERIUL OBIECTULUI DE REGLEMENTARE:
- Norme organice: reglementeaza infiintarea, organizarea si functionarea structurii administrative;
- Norme de drept material: reglementeaza drepturile si obligatiile unor structuri administrative
- Norme de drept procesual: reglementeaza aspecte procesuale in domeniul conventiilor si al contenciosului administrativ;
- DUPA CRITERIUL SFEREI DE CUPRINDERE:
- Norme generale
- Norme speciale
- Norme exceptionale: care intervin pentru situatii aparute in mod exceptional;
- CRITERIUL SPECIFICULUI RAPORTURILOR SOCIALE PE CARE LE REGLEMENTEAZA NORMELE DE DREPT ADMINISTRATIV:
- Norme care reglementeaza organizarea si raporturile dintre autoritatile publice pe de o parte, si privatii pe de alta parte;
- Norme refritoare la statul functionarului public;
- Norme care reglementeaza raspunderea administrativa;
- Norme care reglementeaza controlul administrativ;
- Norme care reglementeaza contenciosul – administrativ
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu