- organizarea administratiei de stat a aparut o data cu statul;
- in doctrina ocidentala, notiunea de administratie de stat este folosita cu referire la seful de stat, guvern si ministere, alte structuri de specialitate;
- notiunea de administratie locala desemneaza sutoritatile locale autonome ales la nivelul autoritatilor administrativ-teritoriale;
- administratia de stat si cea locala compun administratia publica;
Studiul organizarii administratiei publice inseamna cercetarea ansamblului de organisme ce constituie formal acest sistem, raporturile dintre acestea, particularitatile fiecarei componente, precum si principiile aplicabile acestora;
Organele administratiei publice sunt acele structuri infiintate prin lege sau in baza legii, care isi desfasoara activitatea in vederea executarii legilor ,actele juridice adoptate sau emise de acestea fiind supuse unnui control de legalitate prevazut de lege. Activitatea acestora este realizata in practica de un personal de specialitate, intreaga activitate desfasurandu-se in interesul statului, al justitiei, al comunei sau al particularilor.
CLASIFICAREA ORGANELOR ADMINISTRATIEI PUBLICE
1. DUPA MODUL DE FORMARE :
- ALESE
- NUMITE
2. DUPA NATURA LOR :
- COLEGIALE
- INDIVIDUALE
3. DUPA COMPETENTA LOR :
- TERITORIALA (CENTRALE si LOCALE)
- MATERIALA (GENERALA si SPECIALA)
Sistemul autoritatilor publice din Romania este alcatuit din : administratia generala, administratia de stat in teritoriu si administratia locala;
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu